دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد
سرخط خبرها

یک میلیون یورو، تسهیلات جدید برای صادرکنندگان برتر

  • کد خبر: ۱۷۸۴۵۲
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
یک میلیون یورو، تسهیلات جدید برای صادرکنندگان برتر
همایش معرفی ظرفیت‌های صندوق ضمانت صادرات ایران، ظهر امروز با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، سید امیر برهانی مدیرعامل صندوق ملی ضمانت صادرات، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معادن و تجارت استان و جمعی از مدیران اقتصادی و تجار منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در ابتدای این همایش با بیان اینکه ریسک بالای مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های مشترک اقتصادی میان تاجران ایرانی با همتایان افغانستانی و ترکمنستانی باعث شده تا خلأ حضور یک نهاد ضمانتی بیش‌ازپیش احساس شود، اظهار کرد: این همان شرایطی است که اگر یک قرارداد اقتصادی به دلایل مختلف سیاسی و امنیتی دچار چالش اجرایی شد، یک صندوق حمایتی پا به میدان بگذارد، مقاصد صادراتی جایگزین برای محموله‌های بزرگ تعریف کند و تاجران ایرانی را از خطر زیان‌های بزرگ نجات دهد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دائمی صادرات در استان یک ضرورت حیاتی است، زیرا فعالیت چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ظرفیتی ایجاد کرده که به‌موازات محصولات مختلف معدنی، دامی، کشاورزی و صنعتی، حوزه خدمات فنی مهندسی هم زمینه ارزآوری را ایجاد کنند، اما تا زمانی که اقتصاد کشور وابسته به مرکز باشد، این چشم‌انداز دور از دسترس خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: وقتی از فرصت‌های ترانزیتی خراسان رضوی صحبت می‌کنیم، منظورمان شاخص‌ترین آزادراه شرق کشور یا همین مسیر ۴۵۱ کیلومتری باغچه است که می‌تواند گسترش پیدا کند. اجرای کامل آزادراه حرم تا حرم نیز بر توانمندی‌های زیرساختی خراسان رضوی خواهد افزود و به‌موازات مسیر‌های هوایی که در آسمان استان فعال است، محور‌های ترانزیت ریلی هم این ظرفیت را دارد که خراسان رضوی را به دروازه صادرات کل کشور به مقصد کشور‌های آسیای میانه تبدیل کند.

حمایت از صادرکنندگان استانی

سید امیر برهانی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران هم در ادامه این نشست از آغاز سرمایه گذاری رسمی این صندوق بر استان‌های مرزی و به خصوص خراسان رضوی خبر داد و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به‌عنوان یک راهبرد اساسی، موردتوجه بدنه اقتصادی دولت سیزدهم است و بر همین اساس، پوشش بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های اقتصادی، تعریف مقاصد صادراتی جایگزین و پیش‌خرید فرصت عرضه سرمایه در بازار بورس ازجمله اقداماتی است که خطرپذیری سیاسی و تجاری بازرگانان ایرانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به همین علت، صندوق ضمانت صادرات بر فعالیت‌های اقتصادی استان‌ها متمرکز شده تا خدمات خود را بیشتر به فعالان اقتصادی معرفی کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که نظام بانکی کشور در محاسبه وثیقه تجارتی و اعتبارسنجی صادرکنندگان، به‌شدت سخت‌گیرانه عمل می‌کند، صندوق ضمانت صادرات ایران با ۲ درصد سود ضمانتی کمتر از نظام بانکی، طیف وسیعی از خدمات حمایتی را ارائه می‌کند که این امر بسیار قابل‌توجه است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: توسعه اقتصادی صرفاً نباید بر پایه خدمات شبکه بانکی باشد. به همین دلیل هم امروزه شرایطی فراهم شده که حتی شرکت‌های جدیدالتأسیس هم بتوانند وارد عرصه صادرات شوند و اگر شرکت بازرگانی سابقه صادراتی نداشته باشد، اما نظر کارشناسی و اعتبارسنجی صندوق، رقابت‌پذیر بودن محصول آن را نسبت به نمونه مشابه خارجی ثابت کند، یک میلیون یورو سقف اعتبار اعطایی برای آن لحاظ می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

حمایت کامل از صادرکنندگان با دریافت وثیقه‌ای به ارزش کمتر از ۱۰ درصد محموله اصلی، امکان دیگری بود که مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات به آن اشاره کرد. برهانی گفت: به‌تازگی شعبه‌های استانی برای کارگزاری صندوق ایجاد شده که بزرگ‌ترین آن‌ها در خراسان رضوی فعال است و بر این اساس، تلاش داریم تا اگر در این استان ظرفیت‌های صادراتی مطلوبی فعال شد، از همه این فرصت‌ها استفاده شود.

در انتهای این همایش، تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران با استانداری خراسان رضوی منعقد شد؛ تفاهم‌نامه‌ای که براساس آن، همه صادرکنندگانی که از طرف معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به این صندوق معرفی شوند، بتوانند از مزیت‌های زیرساختی تسهیلات، ضمانت‌نامه‌های بانکی و بیمه‌نامه‌های پشتیبان آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->